Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bekkenband gezocht die lekker zit

  • Ingrid

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een band die lekker zit .

    Ik ben 4 maanden zwanger en heb nu zo'n dubbele band, met klitteband.

    Ik lijk wel een michelinmannetje met dat ding. Ik had hem juist gekocht om te gebruiken in situaties waar je lang staan of lopen niet kunt voorkomen. ( Feestje ofzo) Maar door dat er zo belachelijk uit zie met dat ding laat ik hem dus in mijn tas zitten op de momenten dat ik hem eigenlijk nodig heb.

    Ik heb hem nu alleen af en toe met koken om. Ik kan verder gelukkig mijn dagen zo indelen dat ik veel verschillende activiteiten en rust kan afwisselen en daardoor zo min mogelijk pijn heb.

    Na mijn eerste zwangerschap had ik een brede (rug)band voor mijn bekken, dat zat wel lekker, maar dat lukt nu niet met een dikke buik.

    Ik ben al aan het kijken of ik zelf iets in elkaar kan knutselen, heeft iemand tips?

    Ik zit te denken aan iets dat breed van achter is en smal van voren.

    Groetjes en alvast bedankt voor de tips

  • Ingrid

    Nog geen reacties, maar onder tussen heb ik zelf al wat gemaakt wat een hele verbetering is op de erasmusband die ik heb.

    Ik heb stevige , iets rekbare stof in twee banen genaaid wat aan de voorkant van onderen strakker te zetten is met haakjes.

    Zit prima en staat een stuk beter. Ongetwijveld zal de professioneel gemaakte band zijn werk beter doen, maar ik voel me hier prettiger bij.

    Mijn ervaring na een paar dagen is dat ik de haakjes om hem strakker te zetten eigenlijk niet gebruik. Ik trek hem gewoon als rok naar boven. Dus het volgende exemplaar dat ik ga maken, wordt er één zonder haakjes. Gewoon een kwestie van goed op maat maken, hoop ik.

    groetjes

  • Margriet

    hallo Ingrid,

    Ik heb ook bekkeninstabiliteit en heb veel plezier van een S.I. brace van het merk rafys. Deze heb ik na verwijzing van mijn gynacoloog bij een orthopedisch centrum aangemeten gekregen, maar ik zag dat je ze ook kunt bestellen op internet www.rafys.nl Dit is een smalle band waar je duidelijk merkbaar heel veel steun aan hebt. Hopelijk heb je er wat aan. Mij bevalt hij heel goed. Ik ben inmiddels bevallen, maar heb nog veel last en draag bijna dagelijks mijn band. Ook op aanraden van mijn revalidatie arts. Het is een kleine band die goed te verbergen is onder kleding.

    Groetjes Margriet

  • Ingrid

    Hoi Margriet,

    Ik heb op de site gekeken en zag er een die mij heel geschikt voor mij lijkt.

    Die brede meegroeiband.

    Ik ga meteen eens informeren!

    Onwijs bedankt!

    Groetjes Ingrid

  • margriet

    Heel veel succes. Ik ben 31 maart bevallen en heb al die tijd al fysiotherapie. Vanaf volgende week begin ik aan revalidatie therapie. Ik heb al vanaf halverwege mijn zwangerschap bekkeninstabiliteit en de domme pech dat ik hypermobiel ben. Wat inhoud dat mijn banden niet (mee) werken. Ik kan op dit moment nog weinig. Ik kan kleine stukjes lopen met mijn band om en krukken. Ik merk ook dat mensen niet begrijpen dat het zo lang duurt. Maar ja, net na de bevalling kon ik niet eens alleen naar het toilet en moest ik beneden slapen. Nu kan ik me in huis weer zelf (zonder krukken) verplaatsen en de kleine verzorgen en slaap ik weer boven. Dus we gaan langzaam vooruit.

  • Ingrid

    Werd het bij jou, na de bevalling erger? Bij mijn eerste wel. Nu vind ik mijn klachten best mee vallen, (omdat ik echt heel rustig aan doe) Maar ik zie op tegen na de bevalling.

    Irritant he dat mensen niet begrijpen dat het lang duurt. Ik heb ook erg veel last van onbegrip gehad (vooral op mijn vorige werk van leidinggevende) Ik denk dat het komt door dat er nog steeds een vooroordeel aanhangt ofzo.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor mijn zwangerschap er ook niet veel van wist en misschien ook wel verbaast zou zijn dat het zolang kan duren. Ik kan me best voorstellen dat mensen denken dat je je maar wat aanstelt.

    Maar inmiddels weet ik wel beter

  • margriet

    Tijdens mijn zwangerschap heb ik meerdere problemen gehad. Maar de bekkeninstabiliteit begon al rond week 16.

    In de 7e week van mijn zwangerschap lag ik aan het infuus i.v.m. uitdroging en in week 20 is mijn galblaas operatief (onder voledige narcose) verwijderd i.v.m. galstenen. Dus ik had alles tegelijk. Maar na de bevalling had ik inderdaad ook meer last en kon ik bijna niets meer. Ik moest de eerste weken beneden slapen en onder begeleiding naar het toilet.

    Ik vind die onbegrip van mensen heel vervelend. Ze zeggen vaak: o je loopt al weer aardig beter he? Alleen hebben ze niet door dat ik een band om heb (omdat mijn kleding erover hangt) en dat ik s'avonds steenkapot ben. En dan zeggen ze ook vaak nog positief blijven. Dan denk ik: ik zit al een jaar thuis, dan ben je niet zo vrolijk meer.

    Maar gelukkig zit er langzame vooruitgang in.

    Heb je de band al? En bevalt het?

    Heel veel sterkte.

  • Irene

    Hai

    Mijn tip is ga even langs een orthopedische zaak en laat er eentje aanmeten die speciaal voor jou gemaakt word en dus altijd goed zit/past.

    Ikzelf heb dit ook laten doen zo weet je in elk geval dat je de juiste steun/behandeling krijgt en nix verkeerd kan doen. Want het is niet zomaar dat ze ze speciaal aanmeten.

    Groetjes Irene

  • DYFAINE

    hallo

    Ik draag ook eenbekkenband die door de fysio is aangeraden , deze worden eigenlijk altyd speciaal op maat gemaakt ik zou dus niet zomaar een band kopen of zelf maken .

    gr dyfaine

  • Desire

    Hallo Ingrid,

    Ik lees net je tekst en ik vind het geweldig dat je iets bedacht hebt wat echt werkt.

    Jammer dat ik niet zo creatief ben, want ik zou er zeker baat bij hebben,

    Ik heb een bekken band, en net zoals in jou verhaal, is dat niet echt een leuk gezicht,

    Ik ben op zoek naar iets dat werkt en dat er oogbaar uitziet

    Zou je er voor mij 1 willen maken, of de jouwe willen verkopen?

    Groeten